Single Blog

Kako pametno odabrati email rešenje za svoj biznis?

Websajt ili profil na društvenim mrežama jesu prva stvar koju potencijalni kupci ili posetioci vide kada se upoznaju sa biznisom, ali šta se događa kada odluče da stupe u kontakt sa vama? Da li ste razmišljali u kojoj meri način na koji komunicirate utiče na sliku koju krajnji korisnik stiče o vama?

Saznajte zašto je bitno da imate izgrađenu poslovnu komunikaciju i kako da pametno odaberete email rešenje za svoj biznis.

Odakle krenuti?

Način na koji komuniciramo menja se svaki dan, a sa njime i servisi koje koristimo za komunikaciju. Nekada je telefon bio glavno sredstvo koje smo koristili kako bismo bili na vezi sa klijentima i saradnicima. Intenzivna email komunikacija je nekako uvek bila rezervisana za velike biznise, ali danas to više nije slučaj.

Iako smo bili svedoci nekoliko iteracija svakojakih online sistema za masovnu komunikaciju, počev od ICQ-a i MSN-a preko Google Chat-a do Facebook Messanger-a, Skypea i Slack-a, i iako su svi uvek pokušavali da donesu nešto novo što bi zamenilo email, to se nikad nije desilo, a email je de facto i dalje sa nama i biće još jako jako dugo.

Danas je email sastavni deo naših dnevnih rutina, čak toliko da smo prestali i da primećujemo koliko se oslanjamo na njega i koliko nam znači. Zahvaljujući tome, jako često i ne uviđamo sve bitne aspekte sistema koji koristimo svaki dan, jer šta tu tačno ima da bude komplikovano i bitno?

Međutim, izbor adekvatnog email sistema koji će se koristiti svaki dan nije baš tako jednostavan zadatak, pogotovo ukoliko govorimo o poslovnoj komunikaciji. Postoje mnoga pitanja koja zahtevaju odgovore, a koje većina jako često prosto zanemari. Na primer, ako ste vlasnik biznisa, da li i dalje komunicirate sa drugima sa svog domena ili koristite adrese sa besplatnih email provajdera? Deluje nebitno, ali  situacija je kompletno drugačija.

Ukoliko ste ipak spremni da porazmislite o bitnim aspektima, pre odluke treba da razmotrite sledeća pitanja:

  • Koliko se svakodnevno oslanjate na email u komunikaciji sa drugima?
  • Koliko je dostupnost emaila kritična za funkcionisanje samog biznisa na dnevnom nivou? Na primer, ako primate porudžbine putem sajta, kolika će biti šteta ako kupac nešto poruči, a vi ne dobijete informaciju o novoj porudžbini?
  • Da li vaš biznis zahteva slanje velikog broja email poruka, kako kroz internu, tako i kroz eksternu komunikaciju?
  • Da li zaista želite da propustite bitnu informaciju dok se borite sa spamom i virusima koji su zaposeli vaš Inbox, ili – još gore – da budete žrtva prevare jer spam filter nije uradio svoj posao kako treba?
  • Postoji li razlog zbog kojeg komplikovana konfiguracija mobilnih i desktop klijenata treba negativno da utiče na vaš posao?
  • Koliko vam je bitna sinhronizacija sa mobilnim uređajima, kao i sinhronizacija kontakta i kalendara za ceo tim ljudi?

    Koje email mogućnosti postoje?

    Poznato je da se potrebe, količina resursa, način poslovanja, ali i interna organizacija razlikuju u malim i velikim firmama. Male firme se usled oskudnih resursa često odlučuju za povoljnija ili besplatna rešenja, dok velike firme imaju mogućnosti da za razvoj svojih sistema i poslovanja izdvoje i veće sume novca. U oba slučaja, osnovni cilj je isti – pružiti maksimalni kvalitet u skladu sa mogućnostima i biti dostupan za krajnjeg korisnika.